piatok 21. júla 2017

Nemôžete byť stále druhí, už vie aj Sagan. Zlomil svoje prekliatie

"Chalani dnes odviedli skvelú prácu, úžasnú!" Rozplýval sa pred dvoma rokmi Slovák po dojazde siedmej etapy Tour de France do Albi.

Kolegovia z tímu Cannondale mali ten deň jediná úloha. Zbaviť sa všetkých Cavendish, Greipel, Kittel a ďalších nevítaných hostí, ktorí by mohli ich Peteovi pokaziť hostinu.

A podarilo sa.Do cieľového mestečka dorazil značne zredukovaný pelotón asi 90 cyklistov a Tourminátor sa tak musel popasovať "iba" s Degenkolbem, Bennatim alebo Hagen.

Vtedy netušil, že to bude na dlho jeho posledná šanca predviesť svetu svoje originálne víťazná gestá na najväčších pretekoch sezóny.

Už o tri etapy neskôr začala jeho séria druhých a tretích miest, ktoré sa zrejme stala jeho nočnou morou. Tento rok vyhral opä� � bodovacej súťaže na Tour, ale etapové víťazstvo nikde.

Aj vlani sa musel popasovať s tým, že ak je v úniku, všetci idú proti nemu. Tento rok to bolo ešte markantnejšie.

Napriek tomu sa slovenská Habán púšťal na francúzskych cestách do jedného úniku za druhým. "Všetci cyklisti sú moji kamaráti, ale do samostatného úniku ma nepustí.Myslia si totiž, že som najlepší a potom predo mnou zabuchnú dvere, "komentoval s iróniou sebe vlastnou.

Keď v etape do Gapu zmazal v zjazde na Španiela plážach viac ako pol minúty, bil sa päsťou do hrude a imitoval tak výstup Matthewa McConaugheyho vo filme Vlk z Wall Street. "Dáva mi to energiu," neskôr vysvetľoval.

To už k nemu mieril Chris Froome sa sprisahaneckým výrazom: "Čo je, zase si dnes nevyhral?"

Poklonu mu ale skláňal aj samotný list L'Equipe, ktorý o ňom vyhlásil, že je jazdcom v úplne inej kategórii.

"Naozaj, nikto iný si nezaslúži vyhrať viac ako on," potvrdzoval Contador a Greipel vyhlásil, že Peter je "najsilnejší pretekár na Tour ".

Čo už, najsilnejší byť môžete a rovnako je vám to k ničomu, ak nevyhrávate.

Sagan prišiel na trojtýždňové púť do Španielska hlavne z toho dôvodu, aby sa dobre pripravil na blížiace sa svetový šampionát v americkom Richmonde.Rovnakú taktiku zvolil aj minulý rok, keď v 14. etape, teda pred najťažšími kopci, zo závodu odstúpil.

A ako to bude tento rok, kedy itinerár ponúka najťažšie etapy už v druhom týždni? Majstrovstvá sveta ho potom čaká dva týždne po Vuelte. "Ale áno, som celkom odpočinutý. Bola to ťažká Tour, ale na Vuelte som sa pripravil dobre. Teším sa, až si zase s chlapcami pretekáte. "

A zapretekal si hneď prvý deň, keď skončil v tímovej časovke s kolegami…opäť druhý. "Bolo to fajn, docela technické, trochu Strade Bianche.A asi pretože so m tu ja, tak sme zase druhí, "hovoril s úsmevom v cieli.

Druhá etapa potom končila ťažkým výjazdom na vrchol Caminito del Rey a Sagan skončil na zemi počas hromadného pádu 30 kilometrov pred cieľom.

"Som len trochu odretý," uisťoval hneď potom fanúšikov.

A v pondelok už prišla jeho chvíľa. Do posledných metrov pritom nemohol kvôli pádu použiť ostrieľaného Daniele Bennatiho, ktorý bol určený ako posledný muž Saganová vláčika. "Zo začiatku sezóny spolu odišli pár pretekov a celkom si v dojazdu rozumeli," potvrdzoval Taliani úlohu športový riaditeľ stajne Tinkoff-Saxo Tristan Hoffman.

A tak Sagan urobil to, čo mu ide rovnako zo všetkého najlepšie.Pozíciu si vybudoval sám a nalepil sa za zadné koleso Johna Degenkolba. "Bol som hneď za Johnom, ktorý začal trochu skôr," líčil. "Obišiel som ho a aj vďaka protivetre som to dokázal. Mám radosť hlavne kvôli chlapcom, ktorí dnes išli s kvele. Celý deň sme ťahali spolu s Orikou, zato Giant ani Cofidis nám vôbec nepomohli. Ale to je v pohode, rovnako sme vyhrali. "

Pridal sa aj Hoffman, ktorému urobilo Petrovo víťazstvo rovnakú radosť. "Na tohtoročnej Tour bol toľkokrát druhý, v minulosti ešte viackrát. Tú jeho tvár tesne pod vrcholom už som videl príliš často…Je to obrovská satisfakcia. "

Sagan sa tak po viac ako dvoch rokoch dočkal zaslúženého víťazstva na jednej z Grand Tour.Ako sám hovorí, "nemôžete byť stále druhí."

A že by to nemuselo byť posledné víťazstvo na dlhú dobu, môže Peter celý cyklistický svet presvedčiť už v utorok. Keby si totiž mal sám pre seba namaľovať ideálny etapu, vyzerala by najskôr ako tá do Frontera.

Tak čo, pridá Tourminátor ďalší zárez?


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára